Як працює вібростенд
Цікавить нас діагностичне обладнання є спеціальною розгойдує платформою, яка підключена до комп'ютера і оснащена різними датчиками. В процесі діагностики відбувається збір даних про параметри функціонування підвіски. Потім комп'ютерна програма порівнює їх зі стандартними показниками, що дозволяє визначитися з можливими несправностями ходової частини.
Вібростенд імітує реальне навантаження на підвіску, яку відчуває транспортний засіб під час руху. Коливання створюються вібратором. Він працює від гідравлічного або електроприводу.
При перевірці важіль коробки передач ставиться на нейтралці, гальмо стоянки вимикається, так як процедура вимагає, щоб колеса авто були розблокованими. Їх обертання з певними параметрами, необхідними для проведення діагностики, забезпечується спеціальними валами.
На вібростенді є датчики. Саме вони відповідають за збір інформації. Відомості про хід перевірки відображаються на дисплеї. Підвіски кожного колеса діагностуються окремо. Зібрані параметри зберігаються в зведеному звіті, потім порівнюється зі стандартними.
Що дозволяє перевірити тест
Описувана перевірка виконується з метою виявлення несправностей в кульових опорах, рульових наконечниках, важелях, амортизаторах, підшипниках, сайлентблоках, гальмівних колодках, пружинах. Перевірка дуже точно виявляє такі часті проблеми:
-
вихід з ладу стабілізаторів стійкості;
-
знос втулок, деталей кріплення;
-
втрата герметичності, критичний знос амортизаторів;
-
зниження жорсткості пружини або її руйнування;
-
порушення геометрії важелів.
Нерідко діагностика виявляє шуми і стуки, які не мають відношення до підвіски. Вони сигналізують про необхідність проведення позачергової перевірки інших вузлів, механізмів транспортного засобу.
Там, де необхідно виконувати діагностику на вібростенді
Фахівці радять тестувати ходову частину 1 або 2 рази на рік в якості профілактичного заходу. Позачергову діагностику підвіски на стенді настійно рекомендується здійснювати в таких ситуаціях:
-
нерівномірний і неадекватно швидкий знос шин;
-
поява скреготу, сторонніх шумів під днищем;
-
віддача в кермо, його відхилення від звичайного стану, труднощі з поворотами при їзді по нерівній дорозі;
-
гучні звуки від ходової частини при проїзді перешкод на трасі (наприклад, «лежачого поліцейського», горбів);
-
автомобіль тягне в сторону на прямих ділянках дороги;
-
відзначається відчутний нахил кузова при поворотах;
-
машина тривалий час розгойдується після проїзду будь-яких перешкод;
-
уповільнення авто або його прискорення призводить до «клювання».
Подбайте про свою безпеку. Звертайтеся в автосервіс Bavaria, якщо вам потрібна кваліфікована перевірка підвіски на вібростенді.